پایگاه تخصصی آسیبهای اجتماعی | سایت شخصی حمزه شریفی دوست

بلائی که انقلاب جنسی بر سر آمریکا آورد

0 1,198

 

بلائی که انقلاب جنسی بر سر آمریکا آورد

اکنون نیم قرن از انقلاب جنسی در آمریکا می­گذرد. انقلابی که با آمارهای ساختگی و غوغای رسانه ای آغاز شد و با میدان­داریِ برخی از جنبش­های فمنیستی و به اصطلاح حامی آزادیِ زنان شدت گرفت و در نهایت در میان سکوت افکار عمومی و با فریب طیفی از زنان آمریکایی، زمینۀ تغییر الگوی رفتار جنسی زنان در غرب را فراهم کرد.

الفرد کینزی[۱] که تخصص اصلی­اش در زمینۀ حشره شناسی بود، متاثر از برخی ناکامی­های فردی[۲] به اظهار نظر و انتشار برخی از مطالب به ظاهر علمی درباره مسائل جنسی نمود. وی با طرح این جمله که «انحرافات اخلاقی، امری طبیعی است» تلاش فراوان کرد تا آزادی جنسی، رنگ و بوی علمی به خود بگیرد. وی با این ادعا که کودکان هم امکان لذت جنسی دارند، بر جواز سوء استفاده جنسی کودکان از طرف بزرگسالان صحه گذاشت. کینزی پاکدامنی و عفت جنسی را اختلال خواند و در عوض هم­جنس گرایی، خود ارضایی و در یک کلام لجام­ گسیختگی جنسی را مجاز و مطابق با سرشت جانوری انسان معرفی نمود.

چند سال بعد مشخص شد که آمار ارائه شده از طرف کینزی، برآیند کل جامعه نبوده، بلکه جامعه آماری وی تنها مجرمان و بزهکاران بوده است. بعلاوه معلوم گردید که کینزی و همکارانش در آزمایشگاه شخصی خود برای به اصطلاح اعتبار (!) یافته ­هایشان، خودشان به ۸۰۰ کودک تجاوز کرده اند.[۳] بعدها بسیاری نه تنها در نتایج تحقیقات کینزی که در اصالت و صحت داده­ه ای وی نیز تشکیک کردند. هرچه بود اظهارنظرهای کینزی کار خود را کرد و بسیاری از کشورهای غربی اقدام به تصویب قوانینی هماهنگ با نظریات کینزی نمودند و حتی در طبقه بندی انجمن روان پزشکی آمریکا(DSM) تا سال ۱۹۸۷ از واژه «انحرافات جنسی» استفاده میشد که بعد از آن به واژه «وراء» که جنبه انحراف در آن وجود ندارد، استفاده شده است.[۴]

پیامدهای انقلاب جنسی

انقلاب جنسی به آمریکا محدود نشد و سایر کشورهای غربی را نیز فراگرفت و میزان آلایندگی جنسی و در نتیجه قلمرو آسیب­های اجتماعی به طرز سرسام آوری افزایش یافت.

تبعاتِ منفی انقلاب جنسی در اجتماع در ابتدا چندان نمایان نبود. این تبعات، به تدریج هم تنوع یافت و هم عمق یافت. برخی از آثار منفی انقلاب جنسی در غرب شامل موارد زیر است:

۱.      فروپاشی خانواده

مستحکم ترین بنایی که در انقلاب جنسی نشانه گرفته شد و مع الاسف بسیاری از پایه هایش در غرب ویران شد، خانواده بود. تا قبل از انقلاب جنسی ۶۰ درصد دختران آمریکایی باکره به خانه شوهر میرفتند و قریب به ۹۰ درصد زنان آمریکایی معتقد بودند که «رابطه جنسی قبل از ازدواج با مردی که قرار است با وی ازدواج کنند کاری غیر اخلاقی است»؛ اما بعد از انقلاب جنسی به فاصله سی سال، ۸۰ درصد دختران آمریکایی تا قبل از بیست سالگی دیگر دختر نبودند.[۵]

تردیدی نیست که خانواده در سایه سلامت جنسی افرادِ جامعه پایدار می ماند. امکان ندارد که قوانین آزادی روابط جنسی را به رسمیت بشناسند، اما کانون خانواده همچنان سالم باقی بماند.

۲.    مُدلینگ شدن زنان

سَندروم خودنمایی بلایی بود که بعد از انقلاب جنسی به جان زنان و دختران افتاد و آنها را برای فخرفروشی و دیده شدن، از محیط خانه به ویترین مغازه ها کشاند. با راه افتادن موج سهمگین مدلینگ، زنان و دختران، چهره و اندام خود را بر سر هر کوی و برزن به نمایش گذاشتند و برخی به امید مشهور شدن و برخی برای پولدار شدن، با مدل های مطرح و برندهای روز همراهی کردند و آتش عطش جنسیِ مردان را بیش از پیش شعله ور کردند.

مانکنیسم و مدلینگ بیش از همه حس خودباوری و هویت فردی زنان را نشانه گرفت و به مصرف گرایی بیشتر آنها دامن زد و ارزش زن را تا حد یک ابزار تبلیغی و کالای یکبار مصرف پایین آورد.

شیوع مدلینگ نه تنها امنیت اخلاقی و سلامت روانی زنان را به مخاطره انداخت، بلکه آنها را تا مرز بردگی جنسی پیش برد.

۳.  افزایش طلاق

طلاق در آمریکا در دهه ۱۹۷۰ کمتر از ۵ درصد بود؛ اما در سالهای اخیر نسبت طلاقِ سالیانه با ازدواجِ سالیانه در این کشور به ۵۰ درصد بالغ شده است، یعنی به ازای هر دو ازدواج، یک طلاق اتفاق می افتد. قابل ذکر است آمریکا جزو پنج کشوری است که بیشترین طلاق را دارد و ایران ـ به رغم آنکه وضعیت طلاق در آن رضایت بخش نیست ـ جزو ده کشوری است که کمترین آمار طلاق را دارد.

کشورهای غربی همچون امریکا، بلژیک، پرتغال، اسپانیا بالاترین میزان طلاق برایشان ثبت شده است.

۴.   افزایش تعداد کودکان نامشروع

ذکر این آمار در اینجا کافی است که بنا بر اعلام رسمی سازمان ملل در حالی که قبل از انقلاب جنسی، تعداد کودکان نامشروع در آمریکا کمتر از پنج درصد بوده است، این میزان الان به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

۵.   قانونی شدن سقط جنین

اوائل انقلاب جنسی، قرص های ضد بارداری به شکل گسترده ای وارد بازار شد. در این سالها استفاده از این قرصها برای مجردها هم قانونی اعلام شد که این تلویحا بمعنای پذیرش حق ارتباط جنسی برای مجردها بود.

به مرور که مضرات استفاده از این قرص ها در رسانه ها مطرح شد و بارداری نامشروع و در نتیجه سقط جنین غیرقانونی بالا رفت، دادگاه عالی آمریکا، سقط اختیاریِ جنین را از لیست جرائم حذف کرد.

قانونی شدن سقط جنین، غیر از آنکه به لیست بلند بالای انحرافات جنسی افزود، صدمات جسمی زیادی برای زنان به دنبال داشت که آن هم به نوبه خود، به کاهش سلامت روانی زنان دامن زد.

فراموش نکنیم که اکنون رسانه­ های به اصطلاح «آن­ ور آبی» به شیوه های مختلف تبلیغ میکنند که در ایران هم انقلاب جنسی رخ داده است. درست است که در ایران روابط نامشروع نسبت به گذشته گسترش یافته و برخی نابهنجاریهای جنسی هم تشدید شده است، ولی هیچ کدام از اینها بمعنای انقلاب جنسی نیست. انقلاب جنسی غیر از آسیب دیدگی است. آنچه در ایران رخ داده آسیب دیدگی جنسی و اخلاقی است. ایران نه از نظر کمی و نه از نظر عمق هیچ گاه به پای جوامع غربی نمیرسد و اساسا شعار انقلاب جنسی در ایران با هدف ناامید کردن نسل جوان و ترویج بیش از پیش انحرافات جنسی مطرح میشود.

نویسنده:

حمزه شریفی دوست


[۱] . Alfred Charles Kinsey

[۲] . گفتنی است کینزی بعد از آنکه در شب عروسی­ اش، از ضعف خود در  ارتباط جنسی با همسرش آزرده شد، این نقص را بعنوان معمای حل نشده معرفی کرد و خواست تا این مشکل را برای همیشه و به شکل ریشه ای حل کند.

[۳] . شگفت آنکه به رغم آنکه پرفسور جودیت ریزمن به افشاگری علیه کینزی دست زد و مدارک معتبری مبنی بر غیر علمی بودن بافته ­های کینزی ارائه داد، هیچ نهاد حقوقی و دولتی تجاوزات متعدد جنسی کینزی و همکارانش به کودکان را پیگیری نکرد.

[۴] . واژه  sexual deviationsبه واژه para تغییر کرد.

[۵]How the Sexual Revolution Changed America Forever 2ource: http://www.alternet.org Published online: February 5, 2012 [5]. Nancy L. Cohen، .

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.