پایگاه تخصصی آسیبهای اجتماعی | سایت شخصی حمزه شریفی دوست

معرفی کتاب معنویت برای همه

0 507
کتاب معنویت برای همه (درسنامه عرفان عملی) کتابی آموزشی است که در قالب درسنامه، عرفان امام خمینی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی تبیین نموده است.

کتاب معنویت برای همه به قلم حمزه شریفی دوست و ناظر به آسیب های عرفان های نوپدید در کشور نگاشته شده و در انتهای هر درس یکی از عارفان حقیقی به دانشجویان معرفی شده است.
این کتاب تاکنون در برخی دانشگاههای کشور بعنوان متن درس عرفان عملی از طرف برخی اساتید معارف دانشگاه تدریس شده است.
نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است:

یادداشت نویسنده

امروزه در ایران با هجمۀ عرفان‌های وارداتی مواجهیم. این جریان‌ها که به گسترشِ آسیب‌های متعددی از جمله آسیبِ ذهنی، باطنی، اعتقادی و خانوادگی دامن زده‌اند، تاکنون یک هدف مشترک را دنبال کرده‌اند و آن‌هم «تغییرِ سبکِ زندگی ایرانیان» بوده است.
متن پیش‌رو که به مدد الهی و با دعای خیر صاحب عصر# نهایی گردیده، با هدف اصلاحِ «سبک زندگی معنوی دانشجویان» نگارش یافته است.
این متن دارای سه مزیّت است؛ نخست اینکه منطبق با اندیشه‌های عرفانی امام خمینی& تدوین شده که البته مهم‌ترین امتیاز این کتاب هم همین است. دوم آن‌که آسیب‌های عرفان‌های وارداتی اعم از آسیب‌های اندیشه‌ای، روحی و رفتاری مدنظر بوده و متن حاضر برای رفعِ این آسیب‌ها سامان یافته است. سوم آن‌که غالبِ سرفصل‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای درس عرفان عملی در مقطع کارشناسی (مصوب تاریخ ۲۳/۴/۸۳) در این درسنامۀ ملحوظ گردیده است.
از خداوند منّان، توفیق پیمودنِ طریق معرفت و عبودیت را طلب می‌کنیم.

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.